האם כדאי לקחת יועץ משכנתא

זמן קריאה: 3 דקות

לקיחת משכנתא היא התחייבות ענקית ואם לא נבחר טוב נוכל להיתקע איתה לכל החיים. מכיוון שגם מדובר בצעד שכרוך בסיכון, אנחנו צריכים להגדיל ראש ולעשות מחקר מעמיק וסקר שוק לפני כל חתימה. עדיין אין לנו את המומחיות הפיננסית שאנחנו רוצים לפני חתימה על חוזה כה חשוב, ולכן יועץ המשכנתאות שלנו נכנס לתמונה.

פגישת יעוץ עם יועצת משכנתאות

משמעותה של המשכנתא 

משכנתא היא כאשר אנו לווים סכום כסף מסוים ממלווה לרכישת נכס ולאחר מכן מחזירים את הכסף לאורך זמן בהתאם לתנאי ההסכם. בהתאם למלווה, ההסכם עלול להיות קפדני מאוד ואף להזיק לנו ביותר. אנשים רבים עדיין לא יודעים איך לקרוא חוזה וכיצד לנתח נכון את הכספים שלהם ביחס להיקף המשכנתא. בפועל חשוב לזכור שאם לא נחזיר את הסכום המוסכם, הנכס נמכר למעשה למלווה. לכן אנשים רבים פונים ליועץ משכנתאות לפני החתימה.

מי הוא יועץ משכנתא

תפקידו של יועץ משכנתאות הוא רב ומגוון מעבר לדאוג שהריבית על המשכנתא תהיה הנמוכה ביותר . יועץ משכנתאות אובייקטיבי באמת יידע לשקף עבורכם את מצבכם הכלכלי על סמך ההסכם שלפניכם. כמו כן, יש לו מספיק ידע כדי לנהל משא ומתן עם מוסדות הלוואות כגון בנקים כדי באמת להשיג עסקה שתועיל לך ככל האפשר. הוא איתך ניתן להקים עבורכם תשקיף לתכנית החזר משכנתא כדי שתדעו האם חתימה על הסכם היא ריאלית.

האם זה כדאי לקחת יועץ משכנתא

בשלב זה אפשר לומר שבהחלט כדאי להזמין יועץ משכנתאות. אולם כאן יש להעיר עוד נקודה חשובה. כפי שצוין קודם לכן, יועץ משכנתאות צריך להיות אובייקטיבי, מה שאומר שכדאי לכם לשקול האם כדאי לשכור יועץ משכנתאות מהמלווה שלכם. למשל, אם אתם מתכננים לקבל משכנתא דרך הבנקאים – יועץ המשכנתאות של הבנק לא בהכרח ישמור על האינטרסים שלך אלא את של הבנק . המשמעות היא שהריבית יכולה להיות גבוהה יותר או שתקופת ההחזר לא תהיה סבירה ועוד. לכן, שכירת יועץ משכנתאות  עצמאי  היא האפשרות הכי כדאית והכי משתלמת .

אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

איך נבחר יועץ משכנתאות?

רקע

בעת שקילת שירותיו של יועץ משכנתאות, בדוק איזה רקע תיאורטי יש לו. מה שאומר שאולי בנוסף לעובדה שיש לו את ההכשרה הנדרשת לעבודה בעסקי המשכנתאות, יש לו גם רקע בתחום הפיננסים. שני התחומים האלה קשורים כל כך עד שפרויקטים אינטליגנטיים באמת תלויים בידע קשור.

ניסיון

מלבד העובדה שלאותו יועץ יש את הכישורים התיאורטיים הנדרשים, בדקו האם זה קרה גם קודם. כלומר יש לו את המומחיות לעבוד בעסקי המשכנתאות או בתוך חברה או רק בתפקיד עצמאי. אין פסול בעבודה עם יועץ עצמאי שהוא יחסית חדש, אבל זה כל עוד הוא עבד בעבר במסגרת מובנית בתחום זה.

המלצות

בנוסף לקבל ממנו את כל המידע הבא, תמיד מומלץ לקבל המלצות מדיירים קודמים של יועץ המשכנתאות שתרצו לבחור. כמובן שבדרך כלל הוא יכול לתת לך את זה, אבל גם אין שום דבר רע בחיפוש יסודי באינטרנט.

מסגרת עבודה

חשוב לזכור שאם בחרתם יועץ משכנתאות פרטי שאינו עובד במסגרת אף חברה, הוא עשוי לעבוד לבד. המשמעות היא שאם תחפשו את שירותיו בשעת חירום, לא סביר שהוא יספק לכם שירות. זו לא סיבה לא לעבוד איתו, אבל מומלץ להביע בפניו את החשש הזה ולראות האם תגובתו והתמחור מתאימים לצרכים שלכם כלקוח.
לכן אנו ב”מיכאל משכנתאות” יש לנו כמה יועצי משכנתאות שישמחו לאזור לכם בהתאם לאזורי השירות להם.

אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

יחסי אנוש

לבסוף, אם אתם לא מרגישים שיש לכם כימיה מאוד בסיסית עם יועץ המשכנתאות, אתם לא חייבים לעבוד איתו, גם אם יש לו את כל מה שהוזכר לעיל. בסופו של דבר לאדם הזה תהיה יד לעזרה לצעד גדול מאוד בחייכם וחשוב לעשות זאת עם מישהו שאתם מרגישים איתו בנוח.

לסיכום

בכלכלה הנוכחית, מעטים האנשים שיכולים לרכוש נכס מבלי לקחת משכנתא. לכן, חשוב לבצע שלב זה בצורה מושכלת ככל האפשר. לא ניתן לצפות מאתנו מספיק ידע בעולם המשכנתאות והכלכלה לכן כדאי לקחת יועץ משכנתא. בחרו את יועץ המשכנתא על סמך כימיה, ניסיון בתחום, השכלה, זמינות וכמובן המלצות של לקוחות.

אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

אודות הכותב:
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה בעלים ועורך הפורטל מיכאל משכנתאות.
מידע נוסף סביב הנושא
תמהיל משכנתא
תמהיל משכנתא

תמהיל משכנתא אינו רק מציאת העסקה הנכונה. זה גם על מציאת משכנתא שיכולה להתאים לך ולמשפחתך. אתה רוצה למצוא משכנתא זולה, נוחה ואמינה. אבל זה

קרא עוד »
מסלולי משכנתא
מסלולי משכנתא

אם אתה מחפש הלוואת דירה, ייתכן שאתה מרגיש מבולבל מכל האפשרויות הקיימות. אל תדאג – אנחנו נעשה לכם סדר! פוסט זה יסביר את מסלולי המשכנתא

קרא עוד »
ביטוח משכנתא
ביטוח משכנתא

כל משכנתא חייבת להיות מבוטחת. אם אין לכם ביטוח משכנתא הבנק לא יאשר לכם אותה בסופו של דבר. כאן נפרט ממה מורכב ביטוח משכנתא ועל

קרא עוד »
משכנתא הפוכה
משכנתא הפוכה

לאחרונה השיח הציבורי עוסק יותר ויותר בעניין משכנתא הפוכה. משכנתא הפוכה מיועדת לבני 60 ומעלה. היא לא תמיד תהיה משתלמת ולכן חשוב להכיר גם במעלותיה

קרא עוד »
גרירת משכנתא
גרירת משכנתא

גרירת משכנתא היא מונח מוכר מעולם המשכנתאות. היא מתאימה למשפרי דיור  וכאלו שיש להם תנאי משכנתא טובים. לא תמיד היא משתלמת. כאן נסביר מהי גרירת

קרא עוד »
ייעוץ משכנתא
ייעוץ משכנתא

לאחרונה יותר ויותר שומעים על הצורך בייעוץ משכנתא והשאלה מתבקשת, למה צריך ייעוץ משכנתא, האם אי אפשר לקחת לבד משכנתא? למה לשלם למישהו אם אפשר

קרא עוד »