משכנתא לדירה שניה

זמן קריאה: 2 דקות

משכנתא לדירה שניה נלקחת בדרך כלל על ידי משקיעים המעוניינים לרכוש דירה נוספת. בהתאם להוראות המפקח על הבנקים, אחוז המימון שהבנק נותן לרכישת דירה שניה לא יעלה על 50%.

 

מה נחשב לדירה שניה?

ברגע שיש לבעל המשכנתא זכויות מקרקעין רשומות על שמו, רכישת דירה על שמו תוגדר כדירה שניה והוא יצטרך לשלם מס רכישה על ההשקעה שלו. זה קורה גם כאשר הדירה הראשונה היא הדירה להשקעה והדירה השניה תהיה מיועדת למגורים.

 

כמה הון עצמי צריך להביא למשכנתא כזו?

למשכנתא לדירה שניה אחוז המימון שבנק ישראל מאשר הוא לא יותר מ-50%. לכן, תצטרכו להביא מהבית הון עצמי של לפחות 50% ממחיר הדירה.

 

שימו לב, גם כשהבנק מאשר אחוזי מימון גבוהים, לא בכל מחיר כדאי לקחת אותם. אחוז מימון גבוה, משמעותו, משכנתא יקרה יותר. אם יש לכם הון עצמי גבוה, השתמשו בו.

 

מהן ההוצאות הנלוות למשכנתא לדירה שניה?

ברגע שאתם מעוניינים לרכוש דירה נוספת, עצרו לחשוב קודם אם העניין משתלם לכם והאם תוכלו לעמוד בהתחייבויות הרבות.

 

הוצאות משכנתא שגרתיות

לכל משכנתא מתלוות הוצאות כמו עלות שכר עורך דין, עלות שמאי להערכת שווי הנכס, עלות רישום בטחונות, עלויות טפסים שונים ועלות ייעוץ משכנתא.

 

מס רכישה

קודם כל חשוב להכיר במס רכישה היקר. מדובר במס לא קטן. ברכישת דירת מגורים  ראשונה יש הקלה במס ותצטרכו לשלם מס רק אם מחיר הדירה הוא גבוה יותר מ-

1,805,545 ₪. קיימות מדרגות מס ולכן לא ניתן לקבוע כמה מס בדיוק תצטרכו לשלם מבלי לראות נתונים מדויקים. ברכישת דירה שניה גובה המס יהיה גבוה יותר וכבר מהשקל הראשון תצטרכו לשלם מס רכישה יקר. מס רכישה יכול להגיע לעלות של עשות אלפי שקלים וחשוב לקחת את זה בחשבון.

 

הוצאות התאמת הדירה

לא משנה אם אתם מתכננים לגור בה או שאתם מתכננים להשכיר אותה לאחרים, הוצאות כאלו קיימות מרבית הפעמים. זה יכול להיות עלות שיפוץ הדירה, תיקונים שונים או לחילופין, רכישת ריהוט לפני הכניסה, צביעה ושדרוג.

 

טריקים במשכנתא שניה

בנק ישראל אוסר על משכון דירה קיימת לטובת רכישת דירה שניה. אבל ישראלים, כמו ישראלים טיפוסיים, כבר מצאו דרכים עוקפות עבור מימון הון עצמי לרכישת דירה שניה.

 

הצהרה על שיפור דיור

אנשים מצהירים על שיפור דיור ולאחר מכן “מתחרטים” ומשלמים מס רכישה. מה הם מרוויחים בכך? אחוזי מימון גבוהים יותר של עד 70% ולא כמו במשכנתא שניה בה אחוז המימון המקסימלי הוא 50% ממחיר הדירה.

 

הלוואה אחרת

אנשים לוקחים הלוואה מגוף מימון חיצוני כדי להשלים הון עצמי ל-50%. שימו לב, תמיד חשוב להיעזר בליווי מקצועי ולא לפעול על סמך שיקול דעת עצמאי ולא שקול. לכל דבר יש השלכות וחשוב לקחת אותן בחשבון לפני כן.

 

תשובות לשאלות נפוצות בנושא משכנתא לדירה שניה:

מהי משכנתא לדירה שניה?

מדובר בהלוואת משכנתא הנלקחת עבור רכישת דירה שניה. מי שיש בבעלותו דירה, גם אם אין עליה משכנתא, לקיחת משכנתא מצידו תחשב כמשכנתא לדירה שניה.

 

כמה הון עצמי צריך להביא עבור משכנתא לדירה שניה?

אחוז המימון הניתן מהבנק עבור משכנתא לדירה שניה לא יעלה על 50% בהתאם להוראות המפקח על הבנקים. לכן, תצטרכו להביא הון עצמי גבוה של חצי מערך הדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש.

 

האם משכנתא לדירה שניה היא מורכבת?

כל משכנתא היא בעלת מאפיינים משלה. משכנתא לדירה שניה היא בעלת מורכבות במאפיינים הייחודים לה. היא לא תמיד חייבת להיות מורכבת. אבל כן כדאי שתיעזרו בייעוץ וליווי מקצועי כדי למנוע עוגמת נפש.

 

מה צריך לקחת בחשבון לפני רכישת דירה שניה?

לפני שקופצים לעסקה כזו, חשוב לזכור שמדובר בהוצאות רבות. לא כל אחד יכול לעמוד בהוצאות כאלו. בחישוב ההוצאות חשוב לכלול את עלויות מס רכישה, עלויות נלוות למשכנתא, עלויות תחזוק הדירה, שיפוצה ועוד.

אודות הכותב:
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה בעלים ועורך הפורטל מיכאל משכנתאות.
מידע נוסף סביב הנושא
קבלת משכנתא לרכישת קרקע

קבלת משכנתא לרכישת קרקע היא משכנתא שונה מהמשכנתא הרגילה המוכרת לרובינו. מדובר בהלוואת משכנתא הנלקחת למימון רכישת מגרש לבניה עצמית.   מה חשוב לדעת על

קרא עוד »
משכנתא למשפרי דיור

משכנתא למשפרי דיור היא משכנתא המתאימה לכל מי שמוכר את דירתו הישנה ורוכש דירה חדשה. לתהליך קוראים שיפור דיור. והוא קורה בדרך כלל כשהמשפחה מתרחבת

קרא עוד »
משכנתא לשיפוץ הבית

הרבה אנשים גרים בדירה ישנה ואהובה משלהם. הם רוצים לשפץ אותה אבל אין להם כסף נזיל עבור כך. בדיוק לשם כך יש אפשרות להוציא משכנתא

קרא עוד »
משכנתא במחיר למשתכן

משרד הבינוי והשיכון קידם את פרויקט מחיר למשתכן כדי להביא הקלה על מחירי הדיור. האמצעים פחות השיגו את המטרה אך משכנתא במחיר למשתכן היא בהחלט

קרא עוד »
משכנתא לדירה להשקעה

משכנתא לדירה להשקעה היא הגדרה לא מדויקת כיוון שעל פי הגדרות בנק ישראל אין הגבלות במימון על ייעוד הדירה אלא על מספר הדירות. מדירה שניה

קרא עוד »
משכנתא לדירה ראשונה
משכנתא לדירה ראשונה

משכנתא לדירה ראשונה היא המשכנתא הנפוצה ביותר. כל זוג צעיר המעוניין לרכוש דירה ראשונה, המשכנתא שלהם תקבל את ההגדרה הזו. מדובר במשכנתא קלאסית ואם חבר

קרא עוד »