משכנתא לדירה להשקעה

זמן קריאה: 2 דקות

משכנתא לדירה להשקעה היא הגדרה לא מדויקת כיוון שעל פי הגדרות בנק ישראל אין הגבלות במימון על ייעוד הדירה אלא על מספר הדירות. מדירה שניה תצטרכו לשלם על המשכנתא אחוז מימון גבוה יותר, גם אם היא מיועדת למגורים ולא להשקעה. דירה להשקעה יכולה להיות גם דירה ראשונה כך שאין משמעות אמיתית למונח “משכנתא לדירה להשקעה”.

 

מי יכול לקבל משכנתא לדירה להשקעה?

כדי לקבל משכנתא צריכים לעמוד בתנאים מסוימים. לא כל אחד יכול לקבל משכנתא. כשמדובר במשכנתא לדירה להשקעה, חשוב לבדוק את כמות הדירות של לוקח המשכנתא.

 

כשמדובר בדירה ראשונה, המשכנתא שתינתן היה משכנתא לדירה ראשונה, מה שאומר שתוכלו ליהנות מ-75% מימון ולהביא הון עצמי נמוך יחסית של 25% ממחיר הדירה.

 

כשמדובר בדירה להשקעה שהיא לא הדירה הראשונה של מבקש ההלוואה, הלוואת המשכנתא שתינתן תהיה ממשכנתא לדירה שניה. ברגע שיש לבעל המשכנתא דירה אחת על שמו, כל רכישת דירה נוספת תהיה משכנתא לדירה להשקעה, מה שאומר שהוא יוכל לקבל רק עד 50% מימון מערך הדירה. ההון העצמי הנדרש במקרים כאלו הוא גבוה במיוחד ולא כל אחד יכול לעמוד בו.

 

האם לקחת משכנתא לדירה להשקעה?

אם החלטתם לקפוץ להשקעה, אנחנו מאמינים שחשבתם היטב על הנושא. לפני צעד כזה, חשוב לבדוק את מחיר השכירות שתוכלו לקבל על הדירה שאתם מעוניינים לרכוש. בדקו את היכולת הכלכלית שלכם, את התשואה שתקבלו מההשקעה ואת ההוצאות הנלוות לרכישה. קחו בחשבון תקופות בהם הדירה עלולה להיות ריקה כמו כל דירה בה מתחלפים שוכרים. לא יהיה חכם לקפוץ על השקעה מבלי שכל הנתונים יהיו ברורים דיים.

 

מי נותן משכנתא לדירה להשקעה?

כולנו מעדיפים לקחת משכנתא מהבנק. לרוב הבנקים יציעו את ההצעות הכי זולות ומשתלמות. יש מקרים בהם הבנקים לא יענו לבקשת משכנתא לדירה להשקעה ולכן במקרה כזה תוכלו לפנות לגופי מימון חוץ בנקאיים כמו חברות ביטוח וקרנות מימון שונות.

 

למה רבים מעדיפים לקבל משכנתא לדירה להשקעה מגוף מימון?

גופי מימון חיצוניים לא כפופים לרגולציה על הבנקים. הם יכולים לתת אחוזי מימון גבוהים יותר ולכן אנשים שאין להם הון עצמי מספק לרכישת דירה נוספת להשקעה, אך יש להם יכולת החזר גבוהה במיוחד, מעדיפים לפנות לגוף מימון חוץ בנקאי כדי לקבל אחוז מימון גבוה יותר.

 

איך מגייסים הון עצמי לדירה להשקעה?

גיוס הון עצמי הוא נושא כאוב אצל ישראלים רבים. כדי לגייס הון יש דרכים רבות. אם יש לכם דירה על שמכם, באפשרותכם למחזר את המשכנתא למשכנתא לשיפוץ הבית ולהשתמש בכסף הזה להון עצמי. יש כאלו שיעדיפו לקחת הלוואות כדי לגייס הון עצמי גבוה ככל הניתן. תמיד חשוב לשים לב ליכולת ההחזר. ברגע שלוקחים הלוואות נוספות, גובה ההתחייבויות השוטף עולה ולא כל בנק יאשר משכנתא לדירה להשקעה במצב כזה.

 

תשובות לשאלות נפוצות בנושא משכנתא לדירה להשקעה

מהי משכנתא לדירה להשקעה?

משכנתא כזו היא הלוואה הניתנת תמורת שעבוד נכס שנרכש להשקעה ולא למגורי נוטל המשכנתא. למרות כל זאת, משכנתא כזו יכולה להיות משכנתא לדירה ראשונה, משכנתא לדירה שניה וכו’.

 

מי יכול לרכוש דירה להשקעה?

מי שיש לו הון עצמי מספק של 50% ממחיר הדירה יכול לרכוש משכנתא לדירה נוספת, להשקעה. דירה להשקעה יכולה להיות גם דירה ראשונה ולכן במקרה כזה גם 25% הון עצמי ממחיר הדירה יכול להספיק לרכישת דירה להשקעה.

 

מאיפה לוקחים משכנתא לדירה להשקעה?

משכנתאות לוקחים מהבנק. אך לא תמיד הבנק יאשר משכנתא לדירה להשקעה ולכן כדאי להכיר גם את גופי המימון השונים. כדי ליהנות ממשכנתא משתלמת, מומלץ לפנות ליועץ משכנתא.

 

האם משכנתא לדירה להשקעה היא יותר יקרה מכל משכנתא?

זה ממש לא חייב להיות כך. משכנתא לדירה להשקעה יכולה להיות משכנתא אטרקטיבית ומשתלמת. אין הכרח שהיא תהיה יקרה יותר. כדי ליהנות ממשכנתא משתלמת המותאמת לצרכים האישיים שלכם, פנו ליועץ משכנתאות מומחה בתחום.

אודות הכותב:
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה בעלים ועורך הפורטל מיכאל משכנתאות.
מידע נוסף סביב הנושא
קבלת משכנתא לרכישת קרקע

קבלת משכנתא לרכישת קרקע היא משכנתא שונה מהמשכנתא הרגילה המוכרת לרובינו. מדובר בהלוואת משכנתא הנלקחת למימון רכישת מגרש לבניה עצמית.   מה חשוב לדעת על

קרא עוד »
משכנתא למשפרי דיור

משכנתא למשפרי דיור היא משכנתא המתאימה לכל מי שמוכר את דירתו הישנה ורוכש דירה חדשה. לתהליך קוראים שיפור דיור. והוא קורה בדרך כלל כשהמשפחה מתרחבת

קרא עוד »
משכנתא לשיפוץ הבית

הרבה אנשים גרים בדירה ישנה ואהובה משלהם. הם רוצים לשפץ אותה אבל אין להם כסף נזיל עבור כך. בדיוק לשם כך יש אפשרות להוציא משכנתא

קרא עוד »
משכנתא במחיר למשתכן

משרד הבינוי והשיכון קידם את פרויקט מחיר למשתכן כדי להביא הקלה על מחירי הדיור. האמצעים פחות השיגו את המטרה אך משכנתא במחיר למשתכן היא בהחלט

קרא עוד »
משכנתא לדירה שניה

משכנתא לדירה שניה נלקחת בדרך כלל על ידי משקיעים המעוניינים לרכוש דירה נוספת. בהתאם להוראות המפקח על הבנקים, אחוז המימון שהבנק נותן לרכישת דירה שניה

קרא עוד »
משכנתא לדירה ראשונה
משכנתא לדירה ראשונה

משכנתא לדירה ראשונה היא המשכנתא הנפוצה ביותר. כל זוג צעיר המעוניין לרכוש דירה ראשונה, המשכנתא שלהם תקבל את ההגדרה הזו. מדובר במשכנתא קלאסית ואם חבר

קרא עוד »