משכנתא לשיפוץ הבית

זמן קריאה: 2 דקות

הרבה אנשים גרים בדירה ישנה ואהובה משלהם. הם רוצים לשפץ אותה אבל אין להם כסף נזיל עבור כך. בדיוק לשם כך יש אפשרות להוציא משכנתא לשיפוץ הבית. אם אין להם משכנתא על הדירה או שיש להם משכנתא קטנה הם יכולים לנצל את ההזדמנות ולהנות מהלוואת משכנתא בתנאים נוחים יותר.

 

מהי משכנתא לשיפוץ הבית?

כמו כל משכנתא, מדובר בהלוואה הניתנת תמורת שעבוד נכס. במקרה זה הנכס המשועבד כבר קיים ומשעבדים אותו שוב או שמגדילים את אחוז השעבוד כדי ליהנות מכסף נזיל עבור השיפוץ. השיפוץ משבח את ערך הנכס ולכן לבנק אין מניעה אידיאולוגית מלתת אותה.

 

מה ניתן לשלם עם משכנתא לשיפוץ הבית?

בהגדרת הבנק, משכנתא לשיפוץ הבית לא חייבת להיות דווקא עבור הריסה ובנייה של חדרים בתוך הבית. הלוואה כזו יכולה להיות גם עבור ייעודים נוספים כמו:

הגדלת שטח הנכס – הוצאת היתר בניה והוספת חדר / ממ”ד / מרפסת לשטח הנכס.

רכישת ריהוט – עם משכנתא לשיפוץ הבית תוכלו לממן רכישת תכולה לבית כמו ריהוט, מקרר, מזגנים וכדומה.

שיפוצים ותיקונים – כל נכס נדרש לתחזקה שוטפת. משכנתא כזו יכולה לממן שיפוץ ושדרוג כמו גם תיקון קווי מים, ביוב, חשמל וגז.

 

מה גובה המימון שניתן לקבל במשכנתא לשיפוץ הבית?

משכנתא לשיפוץ ניתנת רק עד לגובה מימון של 50% מערך הנכס. אם הנכס שלכם שווה שני מיליון שקלים, תוכלו לקבל משכנתא של מקסימום מיליון שקל. בתמורה להלוואה הנכס יישאר משועבד לבנק עד לסגירת חוב המשכנתא.

 

האם ניתן להוציא משכנתא לשיפוץ על נכס שקיימת עליו משכנתא?

כאמור, המימון שתוכלו לקבל במשכנתא כזו הוא עד 50%. אם יש בבעלותכם דירה עם משכנתא של 25% מערך הדירה, תוכלו לקחת הלוואה של עוד 25%. לא תוכלו לקבל משכנתא לשיפוץ הבית של יותר מחצי מערך הנכס.

 

קחו בחשבון שערך הנכסים בישראל עולה כל הזמן כך שמאוד יכול להיות שקניתם נכס לפני חמש שנים, ולקחתם אחוזי מימון של חמישים אחוז, אך בגלל שערך הנכס עלה, אחוזי המימון שלקחתם התקטנו ובאפשרותכם להגדיל אותם ל-50%.

 

איך יודעים מה ערך הנכס?

כדי לאשר משכנתא, עליכם להזמין שמאי מקרקעין המקובל על הבנק ממנו אתם מעוניינים לקבל משכנתא. ולמה? כדי שיעריך את שווי הנכס שלכם. רק לאחר הערכת השמאי הבנק יאשר אחוזי מימון.

 

מהם התנאים לקבלת משכנתא לשיפוץ הבית?

כמו שאתם מבינים, משכנתא לשיפוץ לא תינתן לכל אחד. לצורך קבלת משכנתא כזו אתם חייבים להיות:

מוגדרים ככל הניתן – הגיעו לבנק עם סכום הלוואה מבוקש, הציגו הצעות מחיר רלוונטיות לסכום הרצוי לכם והקפידו להיות בעניינים.

בעלי יכולת החזר מספקת – הבנק רוצה לוודא שיש באפשרותכם לממן את החזר ההלוואה. הוא לא ייקח סיכון על עצמו אם יהיה לו ספק בעניין.

בעלי נכס – אם אין לכם נכס על שמכם, איזה נכס אתם מעוניינים לשפץ?

 

תשובות לשאלות נפוצות בנושא משכנתא לשיפוץ הבית:

מהי משכנתא לשיפוץ הבית?

משכנתא לשיפוץ הבית היא הלוואה הניתנת למטרת שיפוץ הנכס תמורת שיעבודו לבנק.

 

מה צריך כדי לקבל משכנתא כזו?

כדי לקבל משכנתא לשיפוץ הבית, חשוב שיהיה לכם נכס רשום על שמכם. בנוסף, תצטרכו להיות בעלי דירוג אשראי גבוה המסוגלים לעמוד בהתחייבויותיהם.

באופן עקרוני, חשוב לפעול בחוכמה בבקשת הלוואה. כדי להוזיל עלויות כדאי לפנות ליועץ משכנתא מומחה בתחום.

 

האם ניתן לקחת משכנתא לשיפוץ אם קיימת משכנתא על הנכס?

אחוזי המימון הניתנים למשכנתא לשיפוץ הבית מוגבלים ל-50%. לכן, אם רשומה משכנתא על הנכס שלכם, עליכם לבדוק את היחס שלה מול ערך הדירה. אם היא לא מיגעה ל-50% מערך הדירה, תוכלו לקחת הלוואה ולהשלים את אחוזי המימון הנותרים עד להגעה למקסימום.

 

איך מקבלים את המשכנתא לשיפוץ הבית?

משכנתא כזו יכולה להינתן בהתאם להתקדמות הבנייה או בהפקדה אחת. עליכם לבחור את התנאים הרצויים לכם. בדרך כלל, כאשר מדובר בסכום נמוך, ההלוואה תופקד בפעימה אחת. לעומת זאת, הלוואה בסכום גבוה לרוב תוכנס לחשבון הבנק בפעימות לאחר הצגת ראיות להתקדמות שלבי הבניה.

אודות הכותב:
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה בעלים ועורך הפורטל מיכאל משכנתאות.
מידע נוסף סביב הנושא
קבלת משכנתא לרכישת קרקע

קבלת משכנתא לרכישת קרקע היא משכנתא שונה מהמשכנתא הרגילה המוכרת לרובינו. מדובר בהלוואת משכנתא הנלקחת למימון רכישת מגרש לבניה עצמית.   מה חשוב לדעת על

קרא עוד »
משכנתא למשפרי דיור

משכנתא למשפרי דיור היא משכנתא המתאימה לכל מי שמוכר את דירתו הישנה ורוכש דירה חדשה. לתהליך קוראים שיפור דיור. והוא קורה בדרך כלל כשהמשפחה מתרחבת

קרא עוד »
משכנתא במחיר למשתכן

משרד הבינוי והשיכון קידם את פרויקט מחיר למשתכן כדי להביא הקלה על מחירי הדיור. האמצעים פחות השיגו את המטרה אך משכנתא במחיר למשתכן היא בהחלט

קרא עוד »
משכנתא לדירה להשקעה

משכנתא לדירה להשקעה היא הגדרה לא מדויקת כיוון שעל פי הגדרות בנק ישראל אין הגבלות במימון על ייעוד הדירה אלא על מספר הדירות. מדירה שניה

קרא עוד »
משכנתא לדירה שניה

משכנתא לדירה שניה נלקחת בדרך כלל על ידי משקיעים המעוניינים לרכוש דירה נוספת. בהתאם להוראות המפקח על הבנקים, אחוז המימון שהבנק נותן לרכישת דירה שניה

קרא עוד »
משכנתא לדירה ראשונה
משכנתא לדירה ראשונה

משכנתא לדירה ראשונה היא המשכנתא הנפוצה ביותר. כל זוג צעיר המעוניין לרכוש דירה ראשונה, המשכנתא שלהם תקבל את ההגדרה הזו. מדובר במשכנתא קלאסית ואם חבר

קרא עוד »