משכנתא במחיר למשתכן

זמן קריאה: 2 דקות

משרד הבינוי והשיכון קידם את פרויקט מחיר למשתכן כדי להביא הקלה על מחירי הדיור. האמצעים פחות השיגו את המטרה אך משכנתא במחיר למשתכן היא בהחלט משתלמת יותר. חשוב לנו לציין שפרויקט דירה בהנחה ומחיר מטרה המקודמים עכשיו, גם הם זוכים לתנאי משכנתא כמו מחיר למשתכן.

 

מה זה פרויקט מחיר למשתכן?

כדי להפחית את מחירי הדיור, משרד הבינוי והשיכון קידם את פרויקט מחיר למשתכן. הפרויקט זכה להילולים רבים אך הוא לא ממש הפחית את שוק מחירי הדיור.

 

במסגרת התוכנית הקצתה המדינה קרקעות עבור הפרויקט. היא הוציאה למכרז את הקרקעות במחיר מופחת בדרישה שיהיו שם מספר יחידות דיור מסוים. הקבלנים הזוכים הם אלו שהציעו את מחיר הדירה הסופי הנמוך ביותר שימכרו בפרויקט שלהם. הקבלנים אמורים לעמוד בדרישות משרד הבינוי מה שלא מאפשר להם הפחתה באיכות לטובת הוזלת המחיר…

 

אחרי שהקבלן זכה במכרז, המכרז עובר לשיווק. הרישום להגרלות מתבצע וכאן מגיע התור של כל מי שרוצה לרכוש דירה בהנחה. הזוכים בהגרלות מגיעים לבחור את הדירה שהם רוצים בה. הם נהנים מדירה במחיר מופחת ובד בבד מתנאי משכנתא משתלמת.

 

מה מאפיין משכנתא במחיר למשתכן?

בכל משכנתא הבנק מאשר אחוזי מימון בהתאם למחיר הדירה שנכתב בחוזה הרכישה או על פי הערכת שמאי, הנמוך מבניהם. משכנתא במחיר למשתכן יכולה להגיע לאחוזי מימון גבוהים יותר. וזה בגלל שאחוזי המימון ניתנים על פי מחיר הדירה בשוק החופשי ולא על פי המחיר בו הוא נרכש.

 

זה אומר שאם זכיתם בדירה שעולה 1,000,000 ₪, אם לא תוכנית מחיר למשתכן הייתם צריכים להביא הון עצמי של 25% מימון העומד על 250,000 ₪. אבל, התמזל מזלכם ושווי הדירה בשוק החופשי מגיע ל-1,300,000 ₪, אתם יכולים לקבל אחוזי מימון של 975,000 ₪ רק בגלל שאחוז המימון מחושב מערך הדירה בשוק החופשי.

באופן כללי, במשכנתא כזו, הון עצמי של 100,000 ₪ גם יכול להספיק לרכישת דירה.

 

הגבלות בנק ישראל על משכנתא במחיר למשתכן

  • לא ניתן לרכוש דירה עם הון עצמי של פחות ממאה אלף שקל.
  • דירה שערכה בשוק החופשי עולה על 1,800,000 ₪, אחוז המימון לא יחושב מסכום גבוה יותר.

 

מי יכול להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן?

רק מי שמוגדר כחסר דיור יכול להשתתף בהגרלות אלו. זוגות נשואים או רשומים לנישואין יכולים להירשם לתוכניות אלו. הורים חד הוריים לילדים מתחת לגיל 21 וגם רווקים בני 35 ומעלה שאין להם דירה על שמם יכולים להשתתף בתוכנית.

 

 

כדי להשתתף בתוכנית יש להנפיק תעודת זכאות. ניתן להנפיק את התעודה דרך חברת אלונים, עמידר ומילגם בצורה מקוונת. אחרי שקיבלתם את התעודה אתם יכולים להירשם בהגרלה ולחכות להודעת מייל שתבשר על הזכייה. כבר בשלב הזה חשוב להתחיל לתכנן את המשכנתא במחיר למשתכן.

 

תשובות לשאלות נפוצות בנושא משכנתא במחיר למשתכן:

מה זה מחיר למשתכן?

מחיר למשתכן היא תוכנית ממשלתית להפחתת מחירי הדיור. במסגרת התוכנית מוגרלות דירות במחיר מופחת. מי שזוכה בהן נהנה ממחיר דירה נמוך ממחיר הדירות בשוק וכן ממשכנתא אטרקטיבית במיוחד.

 

מה מאפיין משכנתא במחיר למשתכן?

משכנתא כזו היא משכנתא בה אחוזי המימון הם גבוהים יותר כי הם מחושבים ממחיר הדירה בשוק החופשי ולא ממחיר הדירה בפועל. בצורה כזו מאה אלף שקלים יכולים להספיק לרכישת דירה חדשה מקבלן.

 

איך נרשמים להגרלה?

כדי להירשם להגרלה חייבים תעודת זכאות. מנפיקים אותה באתר אלונים, מלגם או עמידר. רק לאחר קבלת התעודה ניתן להירשם באתר משרד הבינוי והשיכון להגרלה עצמה. בכל תקופה נערכות הגרלות אחרות. קיימות תוכניות מחיר מטרה ודירה בהנחה בהן הרעיון הוא זהה.

 

איך אני יודע אם אני זכאי להשתתף בתוכנית?

יחידים חסרי דיור מעל גיל 35 או זוגות נשואים וכאלו שרק רשומים לנישואין כמו גם הורים גרושים לילדים עד גיל 21, יכולים להשתתף בתוכנית מחיר למשתכן. לקבלת פרטים מלאים כנסו לאתר משרד הבינוי והשיכון. בהצלחה.

אודות הכותב:
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה בעלים ועורך הפורטל מיכאל משכנתאות.
מידע נוסף סביב הנושא
קבלת משכנתא לרכישת קרקע

קבלת משכנתא לרכישת קרקע היא משכנתא שונה מהמשכנתא הרגילה המוכרת לרובינו. מדובר בהלוואת משכנתא הנלקחת למימון רכישת מגרש לבניה עצמית.   מה חשוב לדעת על

קרא עוד »
משכנתא למשפרי דיור

משכנתא למשפרי דיור היא משכנתא המתאימה לכל מי שמוכר את דירתו הישנה ורוכש דירה חדשה. לתהליך קוראים שיפור דיור. והוא קורה בדרך כלל כשהמשפחה מתרחבת

קרא עוד »
משכנתא לשיפוץ הבית

הרבה אנשים גרים בדירה ישנה ואהובה משלהם. הם רוצים לשפץ אותה אבל אין להם כסף נזיל עבור כך. בדיוק לשם כך יש אפשרות להוציא משכנתא

קרא עוד »
משכנתא לדירה להשקעה

משכנתא לדירה להשקעה היא הגדרה לא מדויקת כיוון שעל פי הגדרות בנק ישראל אין הגבלות במימון על ייעוד הדירה אלא על מספר הדירות. מדירה שניה

קרא עוד »
משכנתא לדירה שניה

משכנתא לדירה שניה נלקחת בדרך כלל על ידי משקיעים המעוניינים לרכוש דירה נוספת. בהתאם להוראות המפקח על הבנקים, אחוז המימון שהבנק נותן לרכישת דירה שניה

קרא עוד »
משכנתא לדירה ראשונה
משכנתא לדירה ראשונה

משכנתא לדירה ראשונה היא המשכנתא הנפוצה ביותר. כל זוג צעיר המעוניין לרכוש דירה ראשונה, המשכנתא שלהם תקבל את ההגדרה הזו. מדובר במשכנתא קלאסית ואם חבר

קרא עוד »