משכנתא לדירה ראשונה

זמן קריאה: 2 דקות

משכנתא לדירה ראשונה היא המשכנתא הנפוצה ביותר. כל זוג צעיר המעוניין לרכוש דירה ראשונה, המשכנתא שלהם תקבל את ההגדרה הזו. מדובר במשכנתא קלאסית ואם חבר אומר לכם “לקחתי משכנתא רגילה”, מסתבר שזו הכוונה. כאן נפרט את מאפייני משכנתא לדירה ראשונה.

משכנתא לדירה ראשונה

מהי משכנתא לדירה ראשונה ומה מאפיין אותה?

משכנתא היא הלוואה עבור רכישת דירת מגורים. כאשר אין ללווה ברשותו דירה על שמו או זכויות מקרקעין על שמו, הדירה תענה להגדרת דירה ראשונה. הרבה פעמים משכנתא כזו מכונה גם “משכנתא חדשה” או “משכנתא קלאסית”. במשכנתא זו אחוזי המימון שהבנק יכול לאשר הם עד 75%. זה אומר שהון עצמי של 25% ממחיר הדירה יכול להספיק לרכישה כזו.

מה צריך לבדוק לפני לקיחת משכנתא לדירה ראשונה?

לפני לקיחת משכנתא כזו חייבים לבדוק כמה נתונים:

  1. גובה הון עצמי
    חשוב לבדוק את מחירי הדיור ולראות שאכן יש לכם מספיק כסף לרכישת הדירה שאתם מעוניינים בה. לא כדאי להיכנס לעסקה כל עוד ואין מספיק הון עצמי. התייחסו בסעיף זה גם להוצאות הנלוות למשכנתא. הן עלולות להגיע למחירים יקרים במיוחד וחבל שתמצאו אחר כך את עצמכם נאנקים תחת עול כבד.
  2. יכולת החזר
    לפני הכול חשוב לבדוק שאכן תוכלו לעמוד בהתחייבויות המשכנתא. בדקו שאכן יש לכם יכולת החזר שתספק את הבנק. לפני שהבנק מאשר משכנתא הוא בודק שהלווה יכול לעמוד בתשלומים. הוא בודק את גובה ההכנסות הקבועות, מנכה מהן את ההוצאות הקבועות כמו החזרי הלוואות, תשלום מזונות וכדומה, ורק אם גובה ההכנסה הפנויה מספק את הבנק (הבנק ירצה שהחזר המשכנתא החודשי לא יעלה על שליש מגובה ההכנסה הפנויה), הוא יאשר משכנתא.
  3. הרכב תיק המשכנתא
    הלוואת המשכנתא מורכבת ממסלולים רבים. צריך להרכיב אותה בצורה נכונה כדי שהיא לא תעיק על הלווים. לצורך כך פונים ליועץ משכנתא שימפה את הנתונים ויבדוק מהם המסלולים ולוחות התשלומים המתאימים לשילוב.

    אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

    השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

טיפים ללקיחת משכנתא ראשונה

  • פזרו סיכונים ככל הניתן

אל תבנו תמהיל משכנתא המורכב ממסלולי ריבית זולים שעלולים להיות יקרים בסופו של דבר. לדוגמא, עד לפני תקופה לא קצרה, בנק ישראל הגביל את לוקחי המשכנתאות והתיר לשלב את ריבית הפריים רק על שליש מסכום ההלוואה, מאז שהוסר האיסור, רבים משלבים את הפריים בצורה לא שקולה שמביאה להם התייקרות משכנתא מיידית עם כל העלאה במשק.

  • התאימו את נתוני המשכנתא לצרכים האישיים שלכם

לכל אחד צרכים משלו ולכן חשוב לבדוק מה מתאים לכם אישית. יש מי שיתאים לו להתחייב על החזר משכנתא חודשי שהולך ומתייקר עם השנים כי הוא לוקח בחשבון את הקידום הצפוי בעבודה וכו’. לעומת זאת רבים יעדיפו החזר משכנתא גבוה שהולך ומתקטן עם השנים, הם יודעים שהם בשלבי החיים הראשונים, עדיין אין להם התחייבויות גדולות והם מעדיפים לשלם את המחיר היקר בתחילת התקופה. זו רק דוגמא להתאמות הנדרשות.

אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

תשובות לשאלות נפוצות למשכנתא לדירה ראשונה:

משכנתא לדירה ראשונה היא הלוואת משכנתא הנלקחת עבור רכישת דירה ראשונה. ההלוואה ניתנת בתמורה לשעבוד הנכס הנרכש.

במשכנתא כזו אחוז המימון שניתן לקבל מהבנק הוא מבין הגבוהים והמקסימום שלו יגיע ל-75%. ולכן, תצטרכו להביא לפחות הון עצמי של 25% ממחיר הדירה.

שימו לב, ככל שאחוז המימון שלכם גבוה יותר, הריבית גם היא תהיה יקרה יותר. ועל אותה הדרך, ככל שההון העצמי שתביאו יהיה גבוה יותר, המשכנתא תהיה זולה יותר.

משכנתא לדירה ראשונה נלקחת לרוב על ידי כאלו שאין להם מושג בתחום. הבנקים מזהים את זה ומנסים לשלב ללקוחות כאלו ריביות יקרות. כדי להימנע ממשכנתא יקרה, פנו ליועץ משכנתא מומחה בתחום.

אם יש לכם דירה על שמכם וכעת אתם מעוניינים לקחת משכנתא לרכישת דירה נוספת, זו כבר תהיה משכנתא לדירה שניה ולא לדירה ראשונה ולכן לא תענו להגדרה  זו.

אני אשמח לשמוע על ייעוץ משכנתא ביטוח משכנתא

השאירו פרטים וצוות מיכאל משכנתאות יחזור אליכם:

 

אודות הכותב:
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה בעלים ועורך הפורטל מיכאל משכנתאות.
מידע נוסף סביב הנושא
קבלת משכנתא לרכישת קרקע

קבלת משכנתא לרכישת קרקע היא משכנתא שונה מהמשכנתא הרגילה המוכרת לרובינו. מדובר בהלוואת משכנתא הנלקחת למימון רכישת מגרש לבניה עצמית.   מה חשוב לדעת על

קרא עוד »
משכנתא למשפרי דיור

משכנתא למשפרי דיור היא משכנתא המתאימה לכל מי שמוכר את דירתו הישנה ורוכש דירה חדשה. לתהליך קוראים שיפור דיור. והוא קורה בדרך כלל כשהמשפחה מתרחבת

קרא עוד »
משכנתא לשיפוץ הבית

הרבה אנשים גרים בדירה ישנה ואהובה משלהם. הם רוצים לשפץ אותה אבל אין להם כסף נזיל עבור כך. בדיוק לשם כך יש אפשרות להוציא משכנתא

קרא עוד »
משכנתא במחיר למשתכן

משרד הבינוי והשיכון קידם את פרויקט מחיר למשתכן כדי להביא הקלה על מחירי הדיור. האמצעים פחות השיגו את המטרה אך משכנתא במחיר למשתכן היא בהחלט

קרא עוד »
משכנתא לדירה להשקעה

משכנתא לדירה להשקעה היא הגדרה לא מדויקת כיוון שעל פי הגדרות בנק ישראל אין הגבלות במימון על ייעוד הדירה אלא על מספר הדירות. מדירה שניה

קרא עוד »
משכנתא לדירה שניה

משכנתא לדירה שניה נלקחת בדרך כלל על ידי משקיעים המעוניינים לרכוש דירה נוספת. בהתאם להוראות המפקח על הבנקים, אחוז המימון שהבנק נותן לרכישת דירה שניה

קרא עוד »