הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ

זמן קריאה: 2 דקות

הגדלת משכנתא לצורך שיפוץ היא מונח פחות מוכר בעולם המשכנתאות אך גם אותו כדאי לכם להכיר. כאן בכתבה נסביר את המושג ונראה מתי משתמשים בהגדלת משכנתא לצורך שיפוץ הבית. אם גם אתם מעוניינים לשפץ את הבית אבל אין לכם מקור מימון להוצאה כזו, יכול להיות שהפתרון שלכם מתחיל כאן! הישארו איתנו.

מה זה הגדלת משכנתא?

הגדלת משכנתא היא הרחבה של הלוואת המשכנתא הקיימת. כדי להגדיל משכנתא צריך לעמוד בהחזרי המשכנתא השוטפים. הבנק לא ירצה לאשר משכנתא למי שלא משלם אותה מידי חודש בחודשו. הגדלת משכנתא מהווה מקור לכסף נזיל והיא נלקחת עבור כל מיני מטרות.

מתי כדאי להיעזר בהגדלת משכנתא לצורך שיפוץ?

אם אתם מעוניינים לשפץ את הבית, סכום השיפוץ עולה יקר ואין לכם דרך לממן אותו בבת אחת. מצד שני, אם תיקחו הלוואה יש לכם איך לשלם אותה ויכולת ההחזר שלכם תספיק לתשלום ההלוואה, ייתכן והגדלת משכנתא היא הפתרון המושלם עבורכם.

חשוב לזכור שהגדלת משכנתא תתאפשר בתנאי שיתרת המשכנתא פחתה משמעותית מיום לקיחת ואחוזי המימון המקסימליים לא מנצלים לחלוטין.

אם לקחתם הלוואה לפני עשר שנים של מיליון שקלים לרכישת דירה בשווי שני מיליון שקל, כעת לאחר עשר שנים, יתרת המשכנתא עומדת על חצי מיליון שקל. במקרה כזה אתם יכולים לפנות לבנק ולבקש להגדיל את המשכנתא עד לסכום של 75% מערך הדירה (אם זו הדירה הראשונה והיחידה שלכם, במקרה בו יש לכם דירות נוספות התקרה תהיה 50%).

מהן המטרות הנוספות עבורן נלקחת הגדלת משכנתא?

איחוד הלוואות 

אנשים רבים חיים מתנהלים כלכלית בצורה לא מאוזנת. יש להם הרבה הלוואות, הם היו מעוניינים לסלק אותן אבל אין להם דרך זמינה לכך. הגדלת משכנתא מביאה פתרון לבעיה נפוצה זו ומאפשרת לממן את כל ההלוואות באמצעות הגדלת המשכנתא על הנכס.

הקמת עסק

כשרוצים להקים עסק, צריכים כסף רב נזיל. לא תמיד יש אפשרויות מימון משתלמות ובמקרים בהם הצעות המימון יקרות יותר מהריביות על הגדלת המשכנתא, הגדלת משכנתא תשתלם.

עזרה לילדים בגיוס הון עצמי

הורים רבים מעוניינים לסייע לילדיהם ברכישת דירה משלהם. הבעיה היא שמחירי הדיור מאמירים משנה לשנה ולא כל אחד יכול להביא הון עצמי מספק. בדיוק בשביל זה הרבה הורים מגדילים את המשכנתא שלהם. הם מקבלים סכום כסף גדול שמסייע לילדיהם ברכישת הדירה והם נהנים מתשלומים נוחים על הגדלת המשכנתא.

מצב רפואי מורכב

לעיתים נזקקים לטיפול רפואי דחוף ויקר. במקום לוותר על הטיפול שיעלה את איכות חיי המטופל, הוא יכול להגדיל את המשכנתא שלו ולהנות מהלוואה למימון הטיפול על חשבון הגדלת המשכנתא על הנכס שלו.

לסיכום

ראינו כי הגדלת משכנתא מסייעת בגיוס כסף נזיל למטרות שונות. הרבה אנשים נעזרים בהגדלת משכנתא לצורך שיפוץ הבית. סיכמנו חלק מהמטרות הגורמות להגדלת המשכנתא.

תשובות לשאלות הנפוצות:

מהי הגדלת המשכנתא?

הגדלת משכנתא מרחיבה את הלוואת המשכנתא הקיימת. באמצעות הגדלת זו, בעל המשכנתא יכול ליהנות מכסף נזיל לצרכיו האישיים.

מתי צריך להגדיל משכנתא לצורך שיפוץ?

דירה הזקוקה לשיפוץ ואין באפשרות בעליה לממן שיפוץ כנדרש, אך יש להם יכולת החזר שתספק להגדלת משכנתא, בעלי הדירה יכולים להגדיל את המשכנתא הקיימת על הנכס ובכך ליהנות ממקור מימון משתלם, זול ונוח לשיפוץ הדירה.

האם הגדלת משכנתא משתלמת?

הגדלת המשכנתא היא בעלת תנאים נוחים. כך שאם אתם מתלבטים בין הלוואה עסקית רגילה לבין הגדלת משכנתא, לרוב הגדלת המשכנתא תשתלם יותר. היא ניתנת בריביות זולות יותר, פריסת התשלומים נוחה יותר וגם ניתנת אופציה לבחירת מסלולים.

האם ניתן להגדיל משכנתא רק עבור שיפוץ הבית?

הגדלת משכנתא מתאפשרת למטרות שונות ולא מחייבת את שיפוץ הבית דווקא. הרבה פעמים הגדלה זו נלקחת עבור מטרות שונות ומגוונות כמו רכישת רכב יוקרה, איחוד הלוואות, עזרה לקרובי משפחה בגיוס הון עצמי, הון עצמי להקמת עסק ועוד.

אודות הכותב:
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה בעלים ועורך הפורטל מיכאל משכנתאות.
מידע נוסף סביב הנושא
הגדלת משכנתא

הגדלת משכנתא היא תחום פחות מוכר ורבים לא מכירים אותו. הגדלת משכנתא יכולה לתת מענה לכאלו הצריכים סכום כסף גדול זמין אך אין להם מהיכן

קרא עוד »
מהו תהליך הגדלת משכנתא?

תהליך הגדלת משכנתא הוא תהליך פחות ידוע לרבים מאיתנו. באמצעות תהליך זה ניתן להגדיל את סכום הלוואת המשכנתא וליהנות מכסף נזיל למימון הוצאות חשובות ויקרות.

קרא עוד »