הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים

זמן קריאה: 2 דקות

הרבה אנשים נאנקים תחת עול המשכנתא הכבדה. קשה להם לעמוד בהחזרים החודשיים והם מחפשים פתרונות כדי שבבוא הימים יוכלו להתחייב על החזרי משכנתא גבוהים יותר ולסיים אותה במהירות. בסופו של דבר, חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה מגלה שהוא אכן מעוניין באופציית הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים. המשמעות היא לשלם יותר כל חודש עבור החזר המשכנתא וכך לסיים עם המשכנתא בצורה מהירה יותר.

מהי הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים?

המונח “הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים” מתייחס להגדלת החזרי המשכנתא במצב בו יש ללווה חיסכון שמאפשר לו להגדיל את התחייבויותיו ולהקטין את תקופת המשכנתא באופן מהיר יותר.

הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים תיעשה באמצעות מחזור משכנתא. כל תנאי המשכנתא יכולים להשתנות לטובה יחד עם הגדלת ההחזר.

האם כדאי להגדיל משכנתא על חשבון חיסכון קיים?

כמו לכל דבר, גם להגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים יש גם יתרונות וגם חסרונות.

היתרונות בהגדלת תשלומי המשכנתא:

  1. אתם מסיימים מהר יותר את תקופת המשכנתא וכך תוכלו למנף את העסק שלכם לעסקאות נוספות בהמשך.
  2. תנאי המשכנתא משתפרים. אם היו לכם ריביות יקרות ותנאים לא נוחים, עם מחזור המשכנתא והגדלת התשלום החודשי שלה, אתם יכולים לשנות את כל התנאים הנלווים באישור הבנק.
  3. אתם מונעים מכספי החיסכון להיעלם. הרבה חסכונות “מתאדים” תקופה לאחר קבלתם בגלל שלא ניצלו אותם נכון. הגדלת תשלומי המשכנתא מונעת זאת.

החסרונות בהגדלת תשלומי המשכנתא –

  1. לא תמיד מבצעים את המחזור בצורה נכונה ומשלמים יקר על עמלת פירעון מוקדם שיכולה להיחסך עם התערבות מקצועית.
  2. אפשר למנף את כספי החיסכון להשקעה רווחית ומשתלמת בשוק ההון ולכן לא תמיד זה יהיה הפתרון האופטימלי.

איך מבצעים נכון הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים?

את ההגדלה המדוברת מבצעים בתהליך מחזור משכנתא. כדי לעשות זאת בצורה נכונה ללא טעויות יקרות, כדאי להיוועץ ביועץ משכנתא מומחה שיבדוק שהכל נעשה בצורה שמשתלמת לכם. אין סיבה שתשלמו יקר על עמלת פירעון מוקדם רק בגלל שלא ידעתם עליה… חפשו מומחה שמבין בתחום.

מהן האפשרויות המוצעות במחזור משכנתא?

כשתגיעו לבצע מחזור משכנתא כדי להגדיל את המשכנתא החודשית, תעמדו בפני מספר אופציות:

  • שינוי אורך תקופת ההלוואה.
  • שינוי גובה ההחזר החודשי.
  • שינוי לוח התשלומים מקרן שפיצר לקרן שווה ולהפך.
  • שינוי המסלולים ותמהיל המשכנתא שלכם.
  • שינוי תאריך החיוב.

לסיכום

הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים מתבצעת על ידי מחזור משכנתא. היא מאפשרת ללווה להגדיל את גובה ההחזר החודשי ולסיים מוקדם עם תשלומי המשכנתא. בעקבות מה שסוכם כאן, כדי להימנע מטעויות בהליך ההגדלה, ראינו שחשוב להיעזר ביועץ משכנתא מומחה בתחום שילווה את התהליך וידאג שהכל יעשה כנדרש.

תשובות לשאלות הנפוצות:

מהי הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים?

הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים מגדילה את גובה ההחזר החודשי תודות לחיסכון קיים שבאמצעותו הלווה יכול להתחייב לשלם יותר על המשכנתא. בצורה כזו הלווה מקטין את אורך תקופת המשכנתא.

האם הגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים היא משתלמת?

לכל דבר יתרונות וחסרונות. באופן כללי חשוב לבדוק אם קיימת דרך אחרת משתלמת יותר למינוף החיסכון הקיים. אם אין דרך זמינה ויעילה, ניתן לעשות זאת בליווי מקצועי בלבד. הגדלת תשלום המשכנתא ללא ליווי מקצועי של יועץ משכנתא, עלולה לעלות ביוקר בסופו של דבר בגלל העמלות הנלוות לפירעון מוקדם של משכנתא.

איך נמנעים מטעויות בהגדלת משכנתא על חשבון חיסכון קיים?

כדי להימנע מטעויות, חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום. חפשו יועץ משכנתאות מומחה שיהיה לטובתכם וימנע ממכם תשלומים יקרים לחינם.

מי המרוויח העיקרי מהתהליך?

בסופו של דבר, המרוויח העיקרי הוא הלווה. הבנק שמח עם ריביות יקרות שהלווה משלם. ברגע שהריבות מוזלות, אין לו רווח בכך ולכן הלווה הוא המרוויח העיקרי.

אודות הכותב:
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה בעלים ועורך הפורטל מיכאל משכנתאות.
מידע נוסף סביב הנושא
הגדלת משכנתא

הגדלת משכנתא היא תחום פחות מוכר ורבים לא מכירים אותו. הגדלת משכנתא יכולה לתת מענה לכאלו הצריכים סכום כסף גדול זמין אך אין להם מהיכן

קרא עוד »
מהו תהליך הגדלת משכנתא?

תהליך הגדלת משכנתא הוא תהליך פחות ידוע לרבים מאיתנו. באמצעות תהליך זה ניתן להגדיל את סכום הלוואת המשכנתא וליהנות מכסף נזיל למימון הוצאות חשובות ויקרות.

קרא עוד »