מהו תהליך הגדלת משכנתא?

זמן קריאה: 2 דקות

תהליך הגדלת משכנתא הוא תהליך פחות ידוע לרבים מאיתנו. באמצעות תהליך זה ניתן להגדיל את סכום הלוואת המשכנתא וליהנות מכסף נזיל למימון הוצאות חשובות ויקרות. כאן נבדוק יחד מהו תהליך הגדלת משכנתא.

מהו כולל תהליך הגדלת משכנתא?

הגדלת משכנתא היא תהליך בו מגדילים את הלוואת המשכנתא כדי לממן הוצאה חשובה אחרת. לא מבצעים הגדלת משכנתא עבור סכומים של כמה אלפי שקלים אלא רק עבור כמה מאות ומעלה.

כידוע, לכל תהליך יתרונות וחסרונות. גם בהגדלת משכנתא קיימות שתי דעות רווחות.

תהליך הגדלת משכנתא – למה כן ולמה לא

למה כן

  1. הגדלת משכנתא היא הלוואה בתנאי ריבית נוחים. הרי כל הלוואה מלווה בריבית. הלוואות על דיור הן הרבה יותר זולות מהלוואות אחרות כמו הלוואה לעסק, הלוואה לשיפוץ וכדומה.
  2. פריסת תשלומים נוחה. אם לוקחים הלוואה צריך לשלם אותה תוך כמה שנים. ברגע שההלוואה מובלעת במשכנתא, הפריסה שלה מתאפשרת למספר שנות המשכנתא (משכנתא יכולה להתפרס עד ל-30 שנה).
  3. הגדלת משכנתא היא תהליך מהיר ביחס להגשת בקשת כל הלוואה אחרת.

למה לא

  1. ההחזר החודשי של המשכנתא יעלה וייקר את המשכנתא. לא כל מטרה מצדיקה הלוואה כזו.
  2. הגדלת המשכנתא מלווה הרבה פעמים בהוצאות נלוות כמו הערכת שמאי, פתיחת תיק, הגדלת שיעבוד הנכס, ביטוח חיים ועוד.
  3. תנאי המשכנתא כולה עלולים להיפגע מהגדלת משכנתא. כדי שזה לא יקרה, מומלץ להיעזר ביועץ משכנתא מומחה.

 

מה כולל תהליך הגדלת משכנתא?

תהליך כזה לאט מבצעים ביום אחד ולכן חשוב לשקול אותו היטב קודם לכן. כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום ולהבין היטב את השלכות העניין.

 

  • שלב ראשון – הגשת כל המסמכים הנדרשים בבנק לצורך אישור משכנתא. זה יכלול הגשת תלושים של 3 חודשים אחרונים או שומת מס לעצמאיים, דוחות של הלוואות קיימות נוספות ועוד.
  • שלב שני – הערכת שווי הנכס. תצטרכו להזמין שמאי להעריך את שווי הדירה הממושכנת. בדרך כלל שווי הדירה יעלה ואתם תוכלו להגדיל את סכום המשכנתא לסכום גבוה יותר.
  • שלב שלישי – הבנק בוחן את הבקשה ושולח אישור או סירוב. אם קיבלתם אישור עליכם לסדר את שאר העניינים הכוללים המצאת בטחונות, הגדלת ביטוח חיים ועוד.

באופן גורף ההמלצה היא לא לפנות עצמאית לתהליך הגדלת משכנתא. תמיד כדאי להיעזר ביועץ משכנתא מומחה שיודע איך נכון להתנהל עם הבנק ומה כדאי לעשות כדי להוזיל את ריביות המשכנתא.

לסיכום

תהליך הגדלת משכנתא הוא תהליך לא מורכב במיוחד אך גם לא כזה שכדאי לזלזל בו. אם אתם מעוניינים להגדיל את המשכנתא שלכם, על פי מה שסיכמנו כאן עולה כי כדאי לפנות לייעוץ משכנתא ולמנוע מחיר יקר יותר בהמשך. בנוסף, ראינו כי לתהליך זה קיימים יתרונות וחסרונות רבים ותמיד לפני שמבצעים אותו כדאי לבדוק מה תהיינה ההשלכות.

תשובות נפוצות לשאלות בנושא:

מהו תהליך הגדלת משכנתא?

תהליך הגדלת משכנתא מרחיב את הלוואת המשכנתא הקיימת. באמצעות תהליך זה ניתן ליהנות מסכום כסף גדול נזיל על חשבון הנכס הקיים בעלות לא גבוהה.

 

מה כולל תהליך הגדלת משכנתא?

בתהליך זה יש להגיש את כל הטפסים לבנק כמו בהגשת בקשה למשכנתא רגילה. התהליך אורך זמן כך שאם אתם צריכים את הכסף מהיום להיום, זו לא תהיה אופציה שמתאימה לכם.

האם תהליך הגדלת משכנתא הוא משתלם?

תהליך הגדלת משכנתא הוא תהליך שלא יתאים לכל אחד. כן ניתן לומר שהוא משתלם על פני הלוואות אחרות. אך באופן כללי, לא כל מטרה מצדיקה לקיחת הלוואה ולכן לא תמיד ישתלם להגדיל את המשכנתא הקיימת.

איך מומלץ לבצע תהליך הגדלת משכנתא?

כידוע, תהליך הגדלת משכנתא עלול לגבות מחיר יקר אם הוא לא מתוכנן כראוי. כדי למנוע מצב עגום כזה, כדאי להיוועץ מראש ביועץ משכנתא מומחה שיסייע ללקוח בבחירת מסלולי משכנתא משתלמים, בבניית תמהיל מתאים, יפעל להוזלת הריביות וכו’.

אודות הכותב:
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה- יועץ משכנתאות
מיכאל בן חנניה בעלים ועורך הפורטל מיכאל משכנתאות.
מידע נוסף סביב הנושא
הגדלת משכנתא

הגדלת משכנתא היא תחום פחות מוכר ורבים לא מכירים אותו. הגדלת משכנתא יכולה לתת מענה לכאלו הצריכים סכום כסף גדול זמין אך אין להם מהיכן

קרא עוד »